Zadaj pytanie on-line

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Uspokojenie po zajęciach

Mądrze ktoś powiedział: potrafimy się męczyć, ale nie uspokajać. Obserwując ludzi na zajęciach Spinning® widzę, że mają z tym wielkie problemy. Podczas chwili poświęconej na relaks rozmawiają i dekoncentrują się, czyniąc tym samym trening mniej efektywnym.

Po intensywnej jeździe nie powinniśmy zatrzymywać się od razu, tylko jeszcze przez minimum 5 minut spokojnie pedałować. Tyle bowiem wystarczy, aby zdążyć z wydaleniem kwasu mlekowego - kiedy to dochodzi do procesu beztlenowej glikolizy, czyli spalania glukozy. Zginające się nogi podczas pedałowania pomagają sercu w tłoczeniu krwi. Gdy nagle jej zabraknie, serce zostanie mocno obciążone powodując zmniejszenie efektywności pracy układu krążeniowo-oddechowego, co jest przyczyną powstawania żylaków, a także tzw. zakwasów.

Rola rozciągania po treningu bardzo często jest niedoceniana. Stretching, który jest również fazą uspokojenia po każdym treningu przyczynia się do zredukowania napięcia mięśni, zwiększenia zakresu ruchu w stawach, zapobiegania bólom mięśniowym, a także relaksacji fizycznej i psychicznej. Następuje lepsze ukrwienie mięśni, a to pozwala na lepsze oczyszczanie organizmu z toksyn oraz na lepszy dostęp tlenu i substancji odżywczych do mięśni, co pozwala na szybszą regenerację.

Na początku aktywności fizycznej organizm zużywa materiał zapasowy w postaci węglowodanów, dopiero po pewnym czasie zaczyna spalać tłuszcze. Dlatego, żeby spalić tkankę tłuszczową potrzebna jest dłuższa aktywność fizyczna, co najmniej 30 - 40 minut o średnim nasileniu, np. lepiej jechać na rowerze stacjonarnym ( oczywiście tylko na zajęciach w oficjalnych ośrodkach programu SPINNING®!) 30 minut na najniższym obciążeniu, niż 5 - 10 minut na obciążeniu najwyższym. Tempo ćwiczeń powinno wahać się w zakresie 65%-75% HR max, a u osób wytrenowanych może dojść nawet do 80% ze względu na lepszą wydolność układu krążeniowo-oddechowego.

Przy bardzo intensywnym treningu np. w górach, w górnych granicach tętna, w progu przemian beztlenowych (czyli 85% i powyżej tętna maksymalnego) efektywny stretching i dostatecznie długi czas uspokojenia powinny odegrać najważniejszą rolę. Kwas mlekowy, który zostanie w mięśniach, ponieważ organizm nie był w stanie wydalić go z mocno obciążonych wielką pracą mięśni, będzie wydalony podczas ćwiczeń rozciągających poprzez zwiększenie dopływu tlenu do mięśni powodujące lepsze ich odżywienie.

Tekst: Daniel Milewicz, instruktor programy Spining®

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Click Shop | Hosting home.pl